Zdravstveno učilište Zagreb

VIJESTI

Naše maturantice pomažu migrantima

Autor: Lucija Dodigović, 21. 12. 2015.

Prošle godine radile smo projekt Sanitet u Domovinskom ratu, a ove godine odlučile smo istražiti kako sanitet u Hrvatskoj nastavlja svoju ratnu priču kada se ponovno među nama pojave izbjeglice rata. Rat u Afganistanu, Iraku i Siriji doveo je na naše granice brojne migrante. U sklopu Isusovačke službe za izbjeglice od 29. studenog do 2. prosinca boravile smo u Zimskom prihvatno-tranzitnom centru za izbjeglice u Slavonskom Brodu. Nismo došle praznih ruku, naši profesori i ravnatelj prikupili su novce, naša profesorica dr. Kleofina Butući osmislila je sanitetski paketić za migrante, a naša voditeljica mr. pharm. Vesna Vraneš dogovorila kupnju potrebitih stvari u obližnjoj apoteci (dječje kreme, zavoji, flasteri, higijenski ulošci, kapi za nos...). I tako smo se profesorica Mayr Radonić i nas dvije uputile u Slavonski Brod.

Kad smo došle, upoznale smo druge volontere iz Isusovačke službe. Bila su tu dvojica Nizozemaca, jedan Nijemac, jedan dečko iz Eritreje i jedan iz Irana koji su znali brojne jezike poput arapskog, farsi jezika i drugih. Tu su bile s nama i dvije koordinatorice Hrvatice, prave duše dobrote ovog kampa. Jezik kojim smo komunicirali bio je engleski. Svi oni ljudi (volonteri) su ispunjeni tako velikom srećom i dobrotom Bila sam očarana njihovom ogromnom voljom i željom da pomognu i olakšaju put pridošlim izbjeglicama. Svi su tako nasmijani i puni života što mi je dodatno dalo snage da istim načinom pomognem ljudima. ...

Čim smo došle radile smo noćnu smjenu. Kroz par sati što smo provele u kampu došlo je 5 tura sa 5 buseva, ukupno 1084 izbjeglice. Kad sam ih vidjela onako umorne, iscrpljene, neke i bolesne, neke bez čarapa, ogrnuti dekama, jaknama, a opet sretne i nasmijane, oči su mu zasjalile od suza, ali naravno to nisam smjela pokazati da ne bi mislili da ih sažalijevam. Međutim, moram priznati da, kada sam vidjela autobus kako ide prema nama, u meni se pojavio komadić straha. No onda kada sam vidjela te jadne ljude kako izlaze iz autobusa pospano, umorno, izgubljeno, a opet tako blaga pogleda, srce mi je zadrhtalo. Sve do naše hrvatske granice, ti su ljudi živjeli u velikom strahu i neizvjesnosti. Njima je bilo dovoljno iskreno se nasmijati da ti i oni odvrate taj osmijeh što mi je bilo jako začuđujuće. Inače sam očekivala da će svi biti bezvoljni te sam čak možda i očekivala da će reagirati burno ili pomalo hladno. Naprotiv, oni su svi (barem koje sam ja vidjela) bili tako smireni i hrabri da krenu dalje i prihvate sve što ih čeka. Nisam doživjela nijedan neugodan trenutak prilikom susreta s njima. Pristupila sam im na neki suosjećajan i topli način na što su oni isto tako odgovorili. Kome god sam se nasmijala odvratio mi je osmijeh, kome god sam mahnula i poželjela sretan put zahvalio mi je. Dok sam djelila slatkiše djeci iznenadilo me kako mi je sve i jedno dijete reklo hvala. Također je na mene ostavilo pozitivan utjecaj kako svi, od najmlađeg do najstarijeg, znaju engleski i kako su izrazito kulturni. Posebni trenutak mi je bio kada nas je jedna žena zamolila da joj donesemo mlijeka za malo dijete. To mi je zapravo i bio prvi kontakt s njima, a i prvo učinjeno neko korisno djelo. Mi smo trčale preko blata, izgubljene iz šatora u šator kako bi što prije našle to mlijeko. Kada smo mlijeko dali roditeljima ta njihova zahvalnost i pogledi puni divljenja koja su nam uputili me jako dirnulo i dalo mi snage i hrabrosti da s još većim žarom pomažem.

Drugi dan kad smo bile popodnevna smjena došle su 1064 izbjeglice, pa još jedna grupa od oko tisuću ljudi. Kada nije bilo izbjeglica profesorica i mi čistile bismo kuću za volontere, slagale doniranu obuću po brojevima kako bi se ona lakše davala izbjeglicama, razgovarale  s drugim volonterima iz Caritasa, Crvenog križa, Unicefa. Osobito su nas dirnuli volonteri Remara jer su bivši ovisnici koji sada nakon izlječenja nesebično pomažu gdje treba. Posjetile smo i ambulantu, razgovarali s liječnicom i drugim medicinskim osobljem i oni su nam rekli da je opskrbljenost ambulante izvrsna, te da surađuju na težim slučajevima sa slavonskobrodskom bolnicom. Rekli su nam da su najčešće intervencije porod, prehlada i nateknuća i iščašenja gležnjeva.  Sve u svemu, u tih 3 dana imala sam osjećaj da sam nekome stvarno pomogla i da sam učinila neko dobro djelo. Iako je to možda bila samo čokoladica, flašica mlijeka ili jedan običan pogled, njihova zahvala je bila velika što mi je puno značilo. Ispunila sam svoje srce i jako sam sretna što sam uopće imala  mogućnost pomoći tim ljudima,a to sve ne bi bilo da nije bilo naše  profesorice Maše Mayr Radonić. I još jednom sam shvatila da moramo biti sretni i zadovoljni s ovim što imamo, jer sve su to i oni imali i izgubili.

Kristina Šoštarić i  Andreja Šolaja, učenice  4a razreda farmaceutskih tehničara.

« Prosinac 2018 »

5. sat 17:30 - 18: 15
6. sat 18:20 - 19:05
7. sat 19:10 - 19:55

Poštovani roditelji, na našu web stranicu običavamo stavljati bilješke o aktivnostima koje provodimo popraćene fotografijama  naših učenika.  Ukoliko među vama ima roditelja koji ne žele da fotografija njihove djece bude u tom kontekstu objavljena, najljepše molimo da se osobno javite u Pedagošku službu i o tome nas izvijestite. Uprava  Zdravstvenog učilišta, 25.9.2013.

Ispis statistike od 13. 11. 2012.

Zdravstveno učilište Zagreb / Medvedgradska 55, HR-10000 Zagreb / ss-zdravstveno-uciliste-zg.skole.hr / ured@ss-zdravstveno-uciliste-zg.skole.hr